2020 11 10 – Darželio projektas „Augu sveikas, kai…“

Jau šeštus metus iš eilės Viršužiglio darželis organizuoja ir vykdo sveikos gyvensenos projektą „Augu sveikas, kai…“ Šeima ir ugdymo įstaiga yra atsakingos už tai, kad vaikai augtų sveikai, todėl  ieškome veiklų ir užsiėmimų, kurie skatintų vaikus bei jų tėvelius gyventi sveikiau.

Projekto tikslas – bendromis įstaigos bendruomenės pastangomis stiprinti vaikų sveikatą, gilinti šios srities žinias, įgūdžius, kurti integruotą ir vieningą sveiko gyvenimo būdo ugdymo sistemą.
                     Sveikos gyvensenos formavimui labai svarbus yra sporto faktorius, todėl organizavome veiklas‘ kurios skatintų vaikus sportuoti ir aktyviai judėti gamtoje, bei patirti džiaugsmą. Grynas oras, natūrali gamta, teigiamos emocijos judant lauke ar grupėje skatina vaikus jaustis sveikais, puikiai nusiteikusiais ir sportiškais. Sportuodami ikimokyklinio amžiaus vaikai nuolat įgyja motorikos bei socialinių gebėjimų, stiprina savo sveikatą, pratinasi gyventi sveikai.

                      Mityba ir sveikas maistas – vienas svarbiausių vaiko sveiko augimo ir vystymosi faktorių. Nuo mažens svarbu formuoti sveikos mitybos įpročius, bei skatinti vaikus valgyti sveiką maistą, išskiriant vaisių ir daržovių svarbą. Vaikučiai susipažino su daržovių ir vaisių pavadinimais, kūrė įvairius darbelius su tėveliais „Rudens gėrybių“ parodai, piešė, kūrė įvairius darbelius apie daržoves ir vaisius. Taip pat buvo pažymima didžiulė vandens svarba žmogui ir jo gerai savijautai, todėl vaikučiai tyrinėjo ir atliko įvairius eksperimentus su vandeniu, susipažino su „Vandens lašelio kelione“, sužinojo, kaip ir iš kur atsiranda vanduo.

Asmens higienos įgūdžių visuma padeda saugoti ir stiprinti sveikatą. Higieninis ugdymas yra būtinas vaiko vystymuisi, sveikatos palaikymui ir stiprinimui, todėl grupėse organizuoti pokalbiai, praktikumai apie  tinkamą dantukų priežiūrą, rankyčių švarą, sveikatos priežiūros specialistė pravedė veiklas „Augu sveikas ir švarus“.

Emocinė vaikų būklė ir saugi aplinka taip pat yra vieni svarbiausių vaiko sveikatos faktorių. Ugdytiniai kūrė įvairias rudenines mandalas, ieškojo rudens spalvų lauko aikštelėse, „konservavo“ rudenį, žaidė įvairius judriuosius lauko žaidimus, tapo detektyvais ir ieškojo rudens požymių tokiu būdu patirdami daug gerų emocijų, džiaugdamiesi gautais rezultatais ir savo sėkme.

Projektą organizuoti ir vykdyti padėjo logopedė A.Boveinienė ir sveikatos priežiūros specialistė, kurios vykdė veiklas ir užsiėmimus sveikos gyvensenos temomis visose darželio grupėse.

Į šį projektą buvo integruojamos kitos  programos ir jose numatyta veikla:

  • Vaisių ir daržovių vartojimo skatinimo mokyklose bei darželiuose programa.
  • Programa „Pienas vaikams“.
  • Socializacijos programa „ Aš tarp draugų“

Ikimokyklinio ugdymo mokytoja Vilma